Bu Blogda Ara

11 Ağustos 2008 Pazartesi

Haiku Şiir


Haiku bir görme biçimidir. O, bir “an”ı, sıradan olaylar içinde bir “an”ı yakalayıp onun iç doğasına daha sonradan ve bir başkasıyla birlikte nüfuz ederek o “an”ı kalıcı bir “anı” olarak paylaşmayı hedefler.
Dr. Viktoria Kabadelova (Bulgarian Haiku Club ve Worlds Haiku Association üyesi) Sofia'da tıp bitirmiş ve uzun yıllar Bulgaristan'da Deliorman bölgesinde ve Afrika'da ve daha sonra Sofia'da Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı olarak çalıştı. 2000 yılında Haiku şiir sanatı ile tanışmıştır. Eserleri "Çiçek" , "Gül" , "Kuş" şiir antolojilerinde ve Dünyaca ünlü "Yol" Haiku Antolojisinde yayınlanmıştır. Daha sonra "СПОДАВЕН СТОН" ("Sessiz feryad"-2003) ve ardından "ВСЕЛЕНАТА В МЕН "("İçimdeki Kainat"-2006) adlı şiir kitapları yayınlanıyor.

Blue sky.

Blue sea.
Blue placidity.


Mavi gökyüzü.
Mavi deniz.
Mavi huzur.

**************

With glance I touch.
The sky and the ground,
The universe I feel in me.

Bakışlarımla dokunuyorum,

gökyüzü ve yeryüzüne
Kainatı içimde hissediyorum.

******************



With my thoughts
I cross the space.
The terrestrial magnetism isbringing me back.

Düşüncelerimle evreni aşıyorum,

Yer çekimi ile geriye dönüyorum.

*******************


On the windowA frozen flower.
As I touch it a tear streams down.

Pencerede

Donmuş çiçek.
Dokunuyorum, gözyaşı aktı.

*******************

I quiver.

You're passing by.
A door slammed somewhere.

Ürperdim.

Geçiyorsun.
Bir kapı kapandı bir yerde.

********************

Gloomy thoughts.
Fleeing clouds.
A hot desert wind.

Ağır düşünceler.

Uzaklaşan bulutlar.
Sıcak çöl rüzgarı.

********************

I'm coming home.
I'm in a hurry.
Mum is no more at the window.

Eve dönüyorum.

Acele ediyorum.
Annem yok pencerede.

*********************

So much loneliness.
In the world.
Where on earth could it go into?

Bu kadar çok yalnızlık
Dünyada.
Nereye sığıyor?

**********************

I want to touch you.
I touch the reminiscence.
It burns me.

Sana dokunmak istiyorum.

Anıya dokunuyorum.
Yakıyor.

**********************


Yellow shrubs.
Fires ablaze.
A vernal reverie.

Sarı fundalıklar.

Yakılmış ateşler.
Bahar hülyaları.

***********************



A cup of coffee.
A friendly hand.
Warmth in the dusk.

Bir fincan kahve.

Dost eli.
Alacakaranlıkta bir sıcaklık.

***********************



Raindrops
Down my face.
A wet kiss.

Yağmur damlaları

Yüzümde
Islak okşayış.

************************

Your image

The moon is kissing,
I kiss your picture.

Yüzün.

Ay öpüyor,
Ben, resmini öpüyorum.

************************

A prayer to the vautlts of heaven
CrackedThe earth is waiting for the rain.



Göklere dua,
Çatlamış Yeryüzü yağmur bekliyor.

*************************

I'm wandering in the maze
Of time.
I'm looking for your hand.

Labirentinde geziniyorum

Zamanın.
Elini arıyorum.

*************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder