Bu Blogda Ara

28 Kasım 2010 Pazar

Sibirya Pelmenleri



patatesli

kıymalı



Ben orijinal adı ile başlık atmak istedim, aslında buna benzer hamurişi yemekleri  farklı isimler ile anılmıştır. 
Kolay hazırlanan bir tarif ve umarım denemek istersiniz. Kıymalı iç ile yapmıştım bugüne kadar, bugün ise değişiklik yapıp patatesli iç kullandım, sonuç yine lezzetli oldu:-)
1 kahve fincanı su, 1 yumurta ve  bir tutam tuz ile orta sertlikte bir hamur tutulur. Ben(açacak yerim dar diye) hamuru üç küçük bezeye ayırdım, fakat bütün olarak  açabilirsiniz. Çay bardağı yardımı ile daireler kesip ortasına önceden hazırlanan patatesli içten yerleştirlir ve yarım ay şeklinde kapatılır.
Haşlanmış hamurlar kızgın yağda da kızartılabilir, bu da bir seçenektir, seçim size kalmış.

Patatesli iç:
2-3 haşlanmış patates iyice ezilir. İnce kıyılmış bir baş kuru soğan sıvı yağda kavrulur ve patates ezmesi eklenir. Baharat ve tuz ilavesi ile hazırlanmış olur.
Kıymalı iç:
250 gr kıymaya karabiber, tuz ve yarım yumurta akı karıştırılır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder