Bu Blogda Ara

17 Aralık 2010 Cuma

Portakal kokusu

Benim için kış mevsimi, sobada yanan odunların çıtırtısı, ıhlamur çayı, bol tarçınlı elmalı turta ve kurutulmuş portakal kabuklarının kokusu demek. Soba ve odunların çıtırtısı tarih olduysa da diğerleri yerli yerinde. İliklerime kadar üşüyüp eve geldiğimde ilk önce mavi mine çiçekli emaye çaydanlığın içine bir tutam ıhlamur atarım. Biraz su ekleyip ocağa koyarım. Kaynama tıkırtısını duyduğumda tekrar soğuk su ilave ederim; ıhlamurun rengi en iyi öyle çıkıyormuş, anneannem öyle demişti. Bir müddet sonra rengini bırakan ıhlamur çiçeklerinin kokusu buram buram gelmeye başlar. Fincanı avuçlarımın arasına aldığımda çayın sıcaklığında içimin ısındığını, sonra lezzetli ve huzurlu bir mutluluğu yudumladığımı düşünürüm. Aslında her mevsim kendine has güzellikleri ile gelip gider ve onları görmek için birçok mevsimi yaşamak değil 'farkında' olup yaşamak gerek.


Birkaç haftadır portakallı kek yapmayı istiyordum. Kek, kurabiye, tart, sofra kreması; ne olursa olsun, illa ki portakallı olsun havamdayım. Herneyse, aradım durdum ve bir türlü bulamadım aklımın yattığı bir tarif. Birçok tarif var, hepsi birbirinden farklı, nedense içime sinmedi hiç biri. Bugün tekrar bir bakayım dedim ve denemeye değer bir tane buldum nihayet. Sonuç tam istediğim gibi oldu, sadece glazür kısmı biraz cılız kaldı. Esinlendiğim tarif tek parça bir kek olarak düşünülmüş ben ise küçük kek kağıtlarını kullandım. Glazür olarak düşündüğüm portakal suyu, pudra şekeri ve yumurta akı ile bir tarif, olmadı, bugün onu değil de biraz siyah çikolatam vardı, onu kullandım. Sonuç beni şaşırtmadı, uzun süre hamur işleri ile uğraşınca eldeki malzemelerden nasıl bir şey çıkacağını kestirebiliyor insan.

Portakallı kakaolu küçük kekler



Malzemesi:

4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1/3 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı portakal suyu
2 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı kakao

Üstüne:
çikolatalı glazür

Yapılışı:

Yumurtalar ve şeker mikserde çırpılır, yağ eklenir ve yedirilir. Portakal suyu eklenir ve en son, mikserin en düşük devirinde, kabartma tozu ile elenmiş un azar azar karıştırılır. Kek hamurunun 1/3 kadarı ayrı kaba alınır ve ona kakao karıştırılır, kalanına da portakal kabuğu rendesi karıştırılır. Eğer büyük kek kalıbında yapılacaksa kaşık yardımı ile önce portakallı karışımdan, üstüne kakaolu karışımdan dökerek sıra ile doldurulur. Kağıt kalıplar için de aynı işlem sözkonusu, ancak önemli ayrıntı şu ki kağıt kalıbı yarıdan fazla doldurmamak gerekir. 180 derecede fırınlanır. Afiyet olsun...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder