Bu Blogda Ara

7 Ocak 2011 Cuma

Panini

Anneaannemi düşününce ballı çöreği, gözlemeler, lokmaları ve hiç sönmeyen ocağın korlarını  hatırlarım.  Evde ekmek pişirmek önce büyüttüğüm bir olaydı. Denemekten çekindiğimden değil, hüsrana uğramaktan
da değil, kim yiyecekti ki bu kadar ekmeği?..
Sonra, ağırdan alarak, en doğru tarifi bulmak için yola çıkmak için gerekli cesarete sahip olduğumu
keşfettim. Önce klasik mayalı hamurları, karbonatlı pideleri denedim. Çiçek ekmeğin kalabalık aileler
için, lavaş ekmeğin  ise her daim kabul gördüğünü öğrendim.  Fokaça yaptım, zeytinyağlı, baharatlı, sarımsaklı; çıtır çıtır kabuğuna ikimiz de bayıldık!..  Bu tarife, panini adı ile bir blogda rastladım,
denedim, hayran kaldım. Panini, İtalyan mutfağında küçük ekmek pidesi, sandviç ekmeği olarak aslında dikdörtgen şekli ile bilinir.  Kolay ve lezzetli bir ekmek.

1 paket çabuk maya
1,5 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
3 yemek kaşığı zeytinyağ(sıvı yağ)
500 gr un

Hamur tutulur, iki katı olana kadar kabartılır(yaklaşık 1 saat) ve istenen büyüklükte( 8-10 adet) ekmek yapılır. Yağlanmış fırın tepsisnde 30 dk daha kabarmaları beklenir. üzerilerine sadece yağ sürülür, 180 derecede 30 dk pişirilirler. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder