Bu Blogda Ara

30 Mart 2012 Cuma

Limon Kremalı Profiterol

Limon ferahlığının dayanılmaz  çekiciliğine kapıldım ve bu birkaç gün sürdü.   Kitaplar, tarifler, internet ve yine eski tarif kitapları arasında "hah, aradığım  buydu!" diye nida attıracak  olayı bulmak için gezindim durdum.  Limonlu tart, turta, kek, kurabiye, pasta, cheesecake derken her zaman klasik tarifine  göre pişirdiğim ekler/profiterol'ü bir de limonlu krema ile denemek istedim.  Sonuç mu?  Tekrar yapılacakların listesine ekledim. 

Limon Kremalı Profiterol

Şu Hamuru:  200 ml su, 1 tutam tuz, 100 ml sıvı yağı, 120 gr un, 4 yumurta

Su, yağ ve tuz kaynatılır, un eklenir ve hızlıca karıştırarak pürüzsüz olması sağlanır.  Tencerenin dibinden ayrılmaya başladığında ateşten alınıp, ara sıra  karıştırılarak soğutulur. Yumurtalar tek tek hamura yedirilir. Hamur topları  fırın tepsisinde aralıklı olarak, 200 derece ısıda pişirilirler.

Limonlu Krema: 300 gr şeker, 4 yemek kaşığı un, 4 yumurta, 400 ml su, 2 limon kabuğu rendesi, 2 limonun suyu, 120 gr tereyağı(margarin)

Şeker, un, yumurta ve su karıştırarak koyulaşana kadar pişirilir. Ocaktan alıp limon kabuğu rendesi, suyu ve tereyağı eklenir ve iyice karıştırılıp soğumaya  bırakılır. Soğumuş olan profiterollerin içine doldurulur.

Glazür: 6 yemek kaşığı şeker, 2 yemek kaşığı kakao, 2 yemek kaşığı tereyağı(margarin), 3 yemek kaşığı su

Hafif ateşte eriyip birbirine karışmaları sağlanır ve bekletmeden kullanılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder