Bu Blogda Ara

7 Temmuz 2012 Cumartesi

Serinlemenin limonlu tadı


Önce milkshake'in tadında diye düşündüm, sonra benzetmeyi aradan kaldırıp, milkshake niyetine yudumlanmayı hak ettiğine karar verdim. Oysa yıllardır eski sayfaların birinde sıradan, iddiasız bir ismin arkasında sabırla beklemişti: limonlu jöle olarak...
Kağıtlı keklerin üstüne(çikolata kırıntılarının kolay yapışması açısından) kullanmak için uygun diye aklımın bir köşesinde uzun süre sırasını bekledi. Aslında bu tarifi çok farklı şekilde kullanmışlığım da olmuştu: bisküvi kreması ve bazı ilavelerle profiterol iç kreması olarak. Her defasında mütevaziliğine rağmen lezzetlere lezzet kattı, yine de parlamak için sabırla beklemesi gerekirmiş
İçecek olarak hazırlanabileceği fikri kağıtlı kekler sayesinde geldi. Deneme fikriydi olayı götüren, denedim ve onayladım(reklam gibi oldu, brrr...)
Bol kakaolu yumuşacık kağıtlı kekler pişerken Limonlu jöle hazırlama sırası geldi, hazırladım, kekler pişti, üstlerine jöleden sürüp çikolata parçacıklarını serptim. Kalanını ne yapacağımı düşünürken, buzluğa koyabilirim fikri geldi. Kase büyüklüğünde iki kabın içerisine pay edip topladım. Ertesi gün kontrol ettiğimde canlandırıcı limon aromalı dondurma kıvamında bir sürprizin beni beklemekte olduğunu gördüm. Şimdi de nasıl tüketilir sorusu gelmişti ve tabi ki milkshake!.. Kaptaki donmuş olan jöleye süt ilave ederek blender ile karıştırıldığında, hava kabarcıklı, müthiş lezzetli yumuşacık köpüklü bir içeceğe dönüşmüş oldu. Aklıma külkedisi masalı düştü o an, bu nasıl bir değişim, diye şaşırıp kalmıştım.
Bütün bunları yazmamın sebebine gelince; fark edilmeyenler... Bir kenarda bekletilenler, önyargının kurbanları, görünmeyenler, görünmez kalanlar... Basit bir içeceğin hatırlattıkları. Biliyorum, herkes, her gün, hatta her an, her devrin insanı keşifler peşinde. Toplum, hayat, sağlık, bilim adına, hatta sadece kendini keşf'e çıkar insan. Ve bu asırlardır bu şekilde devam etmiştir, eder... Yanış anlaşılmasın, ben bir şey bulmadım, eminim ki pek çok kişi bunun aynısını yapmıştır ve sonuçlar birbirine yakındır. Hoşuma giden, basit malzeme ile, kolayca hazırlanan iddialı içecek fikrinin gerçekleşmesi. Hoşuma giden, umut etmek, yaşlı, eskitilen Dünya için; fark edilecek büyük yürekli insanlar için umut etmek... Issızlığa gömülüp terk edilen sevgi, anlayış, merhamet, dürüstlük, hatta insanlığın bile basit ve kolay bir yoldan-şartsız, koşulsuz barış ile-bulunacağını umut etmektir hoşuma giden.

eylül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder