Bu Blogda Ara

17 Ağustos 2012 Cuma

Çikolatalı bonbon ve truffle macerası

Truffle ya da basitçe çikolatalı top tarifini geçen yıl pasta süsü olarak denemiştim. İçindeki dolguyu (ganaj ), normalde kek, pasta, ekler glazürü olarak zaten  kullanıyorum. Herneyse,  birkaç gün önce bayram çikolatalarımızı almak değil, evde hazırlamak düştü aklıma.  Çikolata ile çalışmak gerçekten çok zevkli, sadece el  çabukluğuna (truffle yuvarlanırken) ve çikolataya su kaçırmamaya(benmari usulü eritilirken) dikkat edilmeli. Bir de en önemli şey, silikon veya kağıt bonbon  kalıplarınızı önceden bulun buluşturun.  Buz kalıpları da işe yarar, bunu bizzat deneyerek öğrenmiş oldum. Buz kalıbımın küçük yuvarlak yuvalarına doldurduğum  çikolatayı buzlukta bekletip donduktan sonra çıkarıp çikolatadan çıkan folyolara sardım.
Çikolata yapımı uzun zamandır ilgimi çekmiş olsa da  demek ki  zaman bugünmüş. Çeşitli tariflere baktım; kuru meyve, fındık, fıstık, ceviz, gofret kıtırları ile ile  hazırlananlara rastladım.  Çikolataya tereyağı, şeker gibi katkı maddeler katılan tarifler ilgimi çekmedi,  bana göre çikolatanın kendisi yeterince yağlı ve şekerli.
Ve böylelikle bir maceraya atıldım, ilk denemem ve sonuç:



 

Çikolatalı bonbon ve truffle

Bonbon çanakları için: 200 gr bitter çikolata
Ganaj için: 200 ml krema, 340 gr bitter çikolata, bir fiske ince rendelenmiş portakal kabuğu
Kağıt veya silikon bonbon kalıpları

200 gr çikolata benmari usulü eritilir. Fırça yardımı ile kalıpların içine bir kat çikolata sürülür ve buzdolabında 15-20 dk bekletilir. Süre sonunda bir kat daha sürülür  ve tekrar sertleşmesi için bekletilir.
Ganaj: dolguyu hazırlamak için krema ısıtılıp kaynar dereceye getirilir. Kalan çikolatalar porselen kase içerisinde parçalanır, üzerilerine sıcak krema eklenerek  karıştırılır, pütürsüz hal alması sağlanır,  portakal rendesi eklenir.
Bonbonların dolgusu: soğumuş olarak çikolata çanakları içine ganaj doldurulur.
Truffleler: artakalan ganaj buzdolabında katılaşana kadar bekletilir. El yardımı ile toplar hazırlanır ve tekrar buzdolabında alınır. Erimiş çikolataya batırılıp bekletilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder