Bu Blogda Ara

13 Kasım 2012 Salı

İki Kişilik Yemek

Evde eski bir tarif kitabı var, o kadar eski ki cilt kapakları neredeyse bir ağacın kabuğu kadar kuru, sayfaları ise sarı ve kırılgan.  Yeniden  ciltlemeyi  denedim, parmaklarımın arasında kağıt parçacıkları uçuşunca da vazgeçtim. Velhasıl, yıllardır ne zaman içimden aşçılık yapmak gelse ilk onunla  buluşurum.
Annem çalışan  ve aynı anda mutfakta sihir yapabilen bir kadındı.  Şimdi düşünüyorum da, doğru zaman ve  doğru yer koşullarında ünlü bir şef aşçı  olabilirmiş. Kader işte, mış-miş'ler  boş,  annem çalışkan, pratik düşünen,  becerikli biri olduğundan her işte başarılı oldu.  Canım annem...
Lise son sınıftaydım sanırım,  hamurumda hamarat ev hanımından  eser olmadığını kabullendi ve bu konuda beni hiç zorlamadı.  Mutfak ile tanışıklığım   yavaş yavaş, sindire sindire oldu.  Önce yemek yapmanın o kadar da gerekli olmadığını düşündüm, şarküteriler vardı nasılsa, sonra mutfakta geçirdiğim  zamandan  keyif aldığımı fark ettim. 
 
Yemek konulu bloglar o kadar çoğaldı ki  hangi adresi sık kullananlara eklemeliyim diye şaşırıyorum bazen.  Bir konuda iddialı olmak bence sorumluluk  almak, bazen de  aymazlık olur.  İnsan kendini ne kadar geliştirirse geliştirsin illa ki onunla boy ölçüşecek bir  başkası bulunur.  Asıl kendisiyle rekabet  etmeli, hem varabileceği yeri belirlerken kendine şahitlik  eder. Ben mi?  İddialı değilim, kendimden memnunum sadece. 

Fırında iki kişilik köfte

Köfte:
350 gr kıyma, 1 yumurta, 1 büyük kuru soğan, 1 dilim ekmek içi, kekik, füme kırmızı biber, kimyon, tuz, 1-2 diş sarımsak, yarım fincan ılık su
kabı yağlamak için az zeytinyağı

Üstüne:
1 yumurta, 1 küçük kase yoğurt, tuz
az kaşar peyniri rendesi

Hazırlanan köftelik karışım küçük bir fırın kabına bastırarak yerleştirilir, 220 dereceye ısıtılmış fırına verilir.   Yumurta ve yoğurt iyice karıştırılır, tuz eklenir. Hazırlanan sos  kızarmış olan  köftenin üstüne dökülür ve sos pembeleşmeye başladığında kaşar peyniri  serpiştirilir tekrar birkaç dakika(kızarana kadar) fırınlanır.

 
 

2 yorum:

  1. Eylül'cüğüm ben de yemek yapmayı, mutfakta zaman geçirmeyi pek sevmiyorum, vakit kaybı geliyor, yani kitap okumak, araştırma yapmak, vs. varken mutfak!!hem yemek yapınca ardından bulaşık:(((ben temizlik hastasıyım yemek yapmayayım mutfak mis gibi temiz kalsın:))))köfte bana göre bir şey değil ama eline sağlık:)))sana afiyet olsun:)

    YanıtlaSil