Bu Blogda Ara

3 Nisan 2013 Çarşamba

Dünya düzeni

Petshoplarda kedi, köpek, tavşan satışı yasaklanmış, sevindim, insanlık adına olumlu bir adım.  Bu arada aklıma düşen hayvansever tanımı ve karşılığına takıldım. Hayvansever ve sevmeyen... Ben bu tabirleri kabul edilir bulmadım, yanlış anlaşılmasın: bayılırım dört ayaklı dostlarımıza.  Canilik, hayvanlara  eziyetle sınırlı değil,  ya insanın insana eziyetini hangi sıfat açıklar?

Gazeteler, görsel medya; hiçbirinin yüzüne bakasım gelmiyor, duyarsız, apolitik diye mi tanımlanmam gerekir?   Görüp göreceğim ne var; bir türlü geçilemeyen yaşanmışlıklar, ayan beyan çirkinlik ve kötülüklerden başka. Midem  altüst meydanlarda, halkın(güya)  meclisinde oynanan   önyargı ve kin oyunlarının biriken  kusmuklarından.
Esef duyuyorum,  insanlığımızın halinden...

Neyin duyarlılığı, neyin mücadelesi , ki yüzyıllar geçmiş, savaşlar savaşılmış...boşuna.  Kazanılanlar nerede, varılan neresi?  Teknoloji asrında  insan zihniyetinde değişen ne oldu? Değişmeyen terani;  paranın, malın mülkün gücü, fakirin ekmeği...

Değişen bir şey yok, tarih kitaplarında yazılanların tümü tekrar etmekte,  şekiller ve isimler, araçlar ve gereçler farkıyla.
Herşey boş be kardeşim;  kuşatılmışken, bölünmüşken, sınıflandırılmışken,  uyutulmuşken, teslim olmuşken hırslara, kaygılara, umut tacirlerinin yalanlarına...çırpınmak boşuna.  Bu dünya düzeninin...

Kapsadığın kadar büyük, alabildiğin kadar varlıklı, verebildiğin kadar varsın. Yine de;
Satın alabildiğin kadar özgür de olsan, unutma ki sadece erdeminle hürsün...

Hürsün; vicdanınla, yüreğinle,  aklınla ve  ışığınla.  Tertemiz duygunla,  el değmemiş inancınla,   Ruhundaki Aşkla hürsün...


eylül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder