Bu Blogda Ara

1 Nisan 2013 Pazartesi

Ispanak ve Fırın Kavurma


Ispanak severim, belki bu yüzden onu temizleyip yıkamak, haşlayıp şoklamak hiç zor gelmiyor.  Pişirirken kendine has lezzetini baskılayacak başka bir sebze veya  baharat kullanmamayı tercih ederim.  Börekte olsun, çorbada olsun, borani veya pirinçli yemeğinde ne salça ne havuç ne de farklı bir baharatı damak tadım kaldırmıyor.  Börek veya pidede sadece bolca beyaz peynir eklerim.  Aslında  ıspanaklı pide pişirmek geçmişti aklımdan, sonra hamurlu yiyeceklerin ağırlığı çekilmez diye vazgeçtim.
Havalar ısındıkça  menü de hafiflemeli bence.  Sonuçta pirinçli ıspanak yemeğinde karar kılındı. Bu yemeği hep aynı şekilde pişiririm, sadece ıspanak miktarına göre ölçüler değişir. Bir de bu kez yoğurdu içine karıştırmadım. Genellikle sarımsakları havanda dövüp yemeği ateşten aldıktan hemen sonra içine karıştırırım, bu şekilde  sarımsak daha bir belli olur, üstelik ıspanağın sıcaklığından pişer ve pişen sarımsak ağızda koku bırakmaz. Yoğurdu  yemek biraz ılıklaştığında eklerim,  rizotto benzeri bir  ıspanak yemeği ortaya çıkar, ekmeksiz, doya doya yenir.
Bir blogda  ıspanak eklenmiş köfte tarifi görmüştüm, tarifi hoşuma gitti, lakin onu denemeyi şimdilik erteledim. 
Pirinçli ıspanak yemeği


1 küçük baş doğranmış  kuru soğan, 3-4 diş ince kıyılmış sarımsak
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
300 gr haşlanıp doğranmış ıspanak yaprakları
yaklaşık yarım bardak yıkanmış pirinç
tuz, karabiber

Küçük doğranmış soğan yağın içine atılıp hafif ateşte bir müddet karıştırılarak kavrulur. Sarımsaklar daha çabuk yandıkları için soğanlar yumuşadıktan sonra  kavrulmaya bırakılırlar.  İnce doğranmış ıspanak yaprakları ilave edilir. Kısa bir süre ara sıra karıştırılarak pişirilen ıspanak  karabiber ve tuz  ile tatlandırılır.  Üstünü  örtecek hatta bir-iki parmak geçecek kadar sıcak su dökülür ve pirinç serpiştirilir. Yemek, suyunu çekip  pirinçler uzadığında tencerenin kapağı kapatılıp  bekletilir.
Yanında süzme yoğurt ile soğuk servis edilir.

Kavurmaya gelince; kararsız kaldım, birkaç tarif arasında gelip gittim, sonra onları bir kenara itip o an aklıma geleni uyguladım, fena da olmadı. Kolay ve doyurucu.  Eğer üstüne sos değil de patates püresi yapsaydım güveç olurdu, ben patatesi içine ilave ettim.  Denemekten korkmamak lazım, hep bir şeyler öğrenir insan.
Fırın kavurma


350-400 gr kıyma
2 orta boy patates(ince rendelenmiş)
2 yemek kaşığı un
1 yumurta
kıyma yağsız ise 1 yemek kaşığı sıvı yağ
1/2 tatlı kaşığı füme kırmızı biber, 2 fiske kekik
(istenirse acı pul biber)
tuz, karabiber

Sos:
2 yumurta, 3 yemek kaşığı yoğurt, tuz, karabiber

Tüm malzemeler kıymaya iyice karıştırılır ve yağlanmış  fırın kabına boca edilir.  Et 200 derecede ısıtılmış fırında  renk değiştirip kavrulana kadar pişirilir. Yaklaşık 40
dakika sonra et pişmiş ise üstüne sosu  dökülüp tutması için tekrar fırınlanır.

 


Her zamanki ekmek hamuruyla ekmek yaptım, itiraf edeyim ki onları baget ekmek diye planlamıştım fakat yanlara yayılınca böyle oldular.





ve bana kapak olsun diye bir baget ekmek videosu:-)


1 yorum:

  1. ellerine sağılık canım,ıspanağı severim ama o fırında ,kendi pişirdiğin ekmek gibisi yok,hele pişerken o muhteşem kokusu .Ve ,şekli de hiç önemli değil.

    YanıtlaSil