Bu Blogda Ara

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Cheesecake , labneli peynirli pasta

Gözümde büyütüp ertelemişim.  Zor bir tarif diye değil, ekler  pişirmek zahmetlidir mesela. Oyalıyıcı; hamuru, pişirmesi, krema, glazür derken yarım gününü alır insanın. Biraz abarttım galiba.
Yine de cheesecake hazırlamak  düşündüğümden kolaymış, bunu öğrendim. İlk denemem, bu yüzden bir sürü yerli yabancı blogları ziyaret edip tariflere bakmam gerekti.
Jelatin ilaveli, ilavesiz, fırınlanmayan, fırınlanan, meyveli, çikolatalı, sadece peynirli... Herkes kendi bildiği gibi takılmış bu konuda.   Sonuçta çıktığım sanal gezinti aklımı iyice karıştırdı ve bu
yüzden  herşeyi bir kenarda bırakıp işe koyuldum. 
Limon kremalı seçimim değildi, eğer bir kutu krema daha almayı unutmasaydım çikolata ganajlı olacaktı:)   Limon kreması buradaki rulo pastada kullandığımla aynı, sadece şeker miktarını azalttım ve
nişasta miktarına bir kaşık daha ekledim.  23-24 cm kelepçeli kek kalıbına taban için 2 paket Eti Burçak bisküvi(toplam 260 gr), 50 gr eritilmiş tereyağı, 4 yemek kaşığı süt kullandım. Bisküviler
rondoda öğütülüp tereyağ ve süt ilavesiyle karıştırılır.  Kelepçeli kek kabım oldukça eski bu yüzden ne olur ne olmaz içini pişirme kağıdı ile kapladım. Kalıba boşalttığım bisküvi  hamuruna kase
yardımı ile baskı yapıp tabanı hazırladım ve 30 dk buzlukta beklemeye aldım. Peynirli karışım: bir kutu(200gr) kremayı 100-120 gr pudra şekeri ile karıştırdım. Ardından iki kutu labne peynirini
(toplam 400 gr) boca edip tekrar karıştırdım. Ardından 1 tepeleme yemek kaşığı un, 2 tepeleme yemek kaşığı nişastayı ekleyip karışıma yedirdim. Son kalan 4 adet yumurtayı tek tek olmak
kaydıyla ilave ettim. Bu karışımı hazırlamanın tavsiye edilen  püf noktası çok fazla karıştırılmaması.  Arzuya göre vanilya eklenebilir. 
Bekleme süresi dolan tabanın üstüne peynirli karışımı boşaltıp 170 derecede, pişirmek üzere fırına aldım. Yaklaşık bir saatte hazırdı.  Soğumasını beklerken, limonlu kremayı hazırladım. 
0,5 su bardağı şeker, 1 limon kabuğu rendesi ve suyu, 3 yemek kaşığı nişasta, 1 bardak su ile karıştırıp muhallebi gibi pişirdim.  Krema iyice ılındığında kelepçeli kalıptan çıkardığım kekin üstüne
boşalttım. Yarım parmak kalınlığında bir tabaka meydana geldi, limonlu, hafif.  Krema yerine reçel, meyveli hazır jöle, çikolata ganajı kullanılabilir.  Cheesecake bir gece buzolabında bekledi.
Ortalama bir cheesecake tarifi. Benim için önemli olan az tereyağ, az şeker kullanmış olmam. Tadına gelince:  mütevazi olmayacağım...:)

Not: Peynirli pasta iki şekilde pişirilebilir: kalıbı üç kat alüminyum folyo ile kaplayıp
3-4 parmak yüksekliğinde kaynar su olan başka bir tepsiye oturtarak veya öylece fırınlamak.
İkinci şıkta ısı derecesi biraz düşük olmalı.

Aşama aşama peynirli pasta:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder