Bu Blogda Ara

7 Ekim 2013 Pazartesi

Biraz oradan, buradan ve biraz da benden: körili tavuk sote






Kullandığım malzeme:
500 gr tavuk bonfile
4 köy biberi
1 küçük kuru soğan
1 diş sarımsak
Zeytinyağı
Tuz, karabiber
Sos:
1 su bardağı et suyu(ben haşladığım makarnanın suyundan kullandım)
1 yemek kaşığı un
1yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı köri( tepeleme)
1 -2 tutam kamyon
1 tutam tarçın
1 çay kaşığı bal ( şeker de olur)
Tuz, karabiber

Tavuk bonfileyi  önceden şeritlere(julyen) kesip nişastalı suda beklettim(etlerin  yumuşaması için ;1 bardak suya 2 yemek kaşığı nişasta ekledim).
Pişirme aşamasında ise süzüp kuruladığım eti zeytinyağında kavurdum. Et kendi suyunda pişerken ara ara tavayı silkeledim veya karıştırdım.
Diğer bir kapta sosu hazırlamak için tereyağı eritip unu kokusu çıkana kadar kavurdum. Bir bardak et suyunu(çeşitli tariflerde süt, krema veya süt+su karşımı kullanılmış) ekledim ve ardından baharatları karıştırdım. Sosun topaklanmamasına dikkat edilmeli. Hazır olan sosu kenara alıp bir diğer tavada piyazlık doğradığım soğanı az zeytinyağında öldürüp ince kıyılmış sarımsağı ve julyen doğranmış köy biberlerini ilave edip pişirdim. Biberleri  ete karıştırıp sosu da ekleyerek kısa bir süre hafif ateşte bıraktım.

Makarna mevzusuna gelince; aslında evde hazırda tagliatelle makarna olmadığından burgu ile idare etmek zorundaydık;)  zira yemeğin yanında garnitür olsun dedik.

Makarnayı(yarım paket) suyuna az zeytinyağı ekleyip haşladım ve kenara aldım.
Daha sonra sosu pişirdiğim tavada birkaç kez çevirdim ve hatta iki üç kaşık sos ekledim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder