Bu Blogda Ara

22 Aralık 2013 Pazar

Kakaolu, labneli muffin


Gündemi şaşkınlıkla izliyorum demeyeceğim çünkü sadece göz atıyorum ve "pes böylesine pişkinliğe"  yorumumla yetiniyorum. Bu  arsız, kirli, utanmaz oyunu sergileyenlere söyleyecek söz
bulamıyorum.  Güler misin, ağlar mısın halinde Ankara'nın bağları, büklüm büklüm yol-suzluk-ları   dinliyorum:-) ve koltuklarına yapışanları kazıma ihtimalinden korkuyorum.





Bugün bir hafta on gün önce not aldığım kakaolu labneli tarifi denedim.  Aşamaları fotoğraflamayı daha sonraya bırakıp sadece iki kare çektim. Kakaonun kadifemsi dokunuşu ve çikolata aroması,
krem peynirin  lezzeti ile cheesecake'i andıran bir tat.  Ölçüleri orijinalinde olduğu gibi kullandım ve oldukça akıcı bir kıvam elde ettim. Bu yüzden bir sonraki denememde un miktarını biraz
arttırabilirim, 1-2 yemek kaşığı kadar.  Aslında bu şekilde de çok hafif, bulutsu yumuşaklıktaydı, öyle de kalabilir.  Kalıplara dökerken peynirli karışım ortaya gelecek şekilde dökülmeli, bende biraz
üstte kaldı, acemilik işte. Malzemeler:

Kakaolu karışım:

2 yumurta
1  su bardağı şeker
0,5 su bardağı sıvı yağı
1  su bardağı süt
1,5 su bardağı un
0,5 su bardağı kakao
1 kabartma tozu
1 tutam tuz
tüm malzemelerden pütürsüz hamur elde edilir.

Peynirli karışım:

225 gr labne(krem) peyniri
3/4  su bardağı şeker
1 yumurta
peynir ve şeker karıştırılır ve yumurta eklenerek yedirilir
Kağıt muffin kalıplara sırayla kakaolu-peynirli-kakaolu karışım dökülerek 180 derecede 20 dk fırınlanır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder