Bu Blogda Ara

16 Aralık 2013 Pazartesi

Pelmenler ve mozaik pasta, yeniden

Sibirya pelmenleri , farklı şekliyle.


Kolay ve lezzetli bir yemek çeşidi.
Farklı isimler altında, bloglarda sıkça paylaşılan mantı tarifi. Kayseri mantısına
inat, kırk tanesini bir kaşığa sığdırmak gerekmez. Yine de tercihim küçük
ağzı olan bardak veya kadehlerden yana, likör kadehi, eski kesme çay bardakları gibi.
Yıllarca aynı şekilde(yuvarlak kesip ikiye katla) hazırladığım hamurlara bu şekli vermek için uçlarını birleştirmek yeterli oldu. Kıymalı, patatesli, peynirli iç ile hazırlanabilir.

 Mozaik pasta tariflerinde kullanılan katı yağ miktarını düşününce mideme kamplar girmekte, her defasında. Yapımı kolay, pratik bir tatlı çeşidi. Ister sadece bisküvi ile, ister ceviz, fındık, fıstık,
kurutulmuş meyve parçacıkları ilavesi ile hazırlanabilir. Ister kalıpta, ister sadece folyo ile sararak farklı şekiller verilebilir.

Çikolatalı mozaik pastası tarifinde katı yağ kullanmamak için krema ve çikolatayı tercih ettim ve lezzet muhteşemdi. Daha yumuşak kıvamı isteyen sadece çikolata miktarını biraz azaltabilir.
Uzun zamandır dolapta bekleyen bisküvileri tekrar mozaik pasta yapmak için çıkardığımda bu kez farklı şekilde denemek istedim. Bilinen şekilde hazırladım;
Üç küçük paket petit beurre bisküvilerini küçük parçalara böldüm. Erittiğim 50 gr tereyağın içine 1 su bardağı süt, 3,5 yemek kaşığı kakao, 5 yemek kaşığı şekeri ekleyip iyice karıştırdım ve
bisküvilerin üzerine döktüm. Kaşık ile karıştırıp folyo ile kapladığım kaba boşaltıp iyice bastırdım ki sıkı bir kıvam alsın ve iki saat buzlukta beklettim. Kalıptan çıkardım ve tekrar buzdolabına
bıraktım. Çikolatalı mozaik pastadan farkı çok daha yumuşak olması ve hoşuma gitmeyen yanıydı. Bu yüzden mozaik pastayı parçalara keserek benmari usulü erittiğim çikolata ile kaplamak geldi
aklıma. Bu şekliyle çok daha farklı ve iddialı oldu.




 
 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder