Bu Blogda Ara

25 Nisan 2014 Cuma

Damla çikolatalı, hindistan cevizli kek




Denemeyi ertelediğim bu tarif  keşke daha önce yapsaydım dedirtti. Hindistan cevizinin egzotik kokusu hoşuma gitse bazen  aroması fazla yapış yapış ve ağır gelir. Bazen.
Bu yüzden bu küçük keklerin lezzeti beni şaşırtmıştı. 
Orijinal tarifinde süt, yumurta, şeker ayrı, kalan diğer malzeme ayrı çırpılıp,  iki karışım bir araya getirildikten sonra eritilmiş tereyağı eklenerek hazırlanmış.  Ben klasik kek hamuru hazırlama yolunu tercih ettim: önce yumurta ve şekeri karıştırıp, sırasıyla yağ, süt ve sonra kabartma tozu ile elenmiş un ve en son hindistan cevizi rendesi, damla çikolatayı ekledim.


Gereken malzemeler:

1 yumurta
130 gr şeker
80 gr erimiş tereyağı
150 ml süt
180 gr un, kabartma tozu
100 gr damla çikolata
70 gr hindistan cevizi rendesi
vanilya(istenirse)


Kek karışımını hazırlayıp kağıt kalıplara doldurun ve 180 derecede fırınlayın. Hala sıcakken pudra şekeri ile üstünü süsleyin.




ve bahar tüm kapıları açtırdı:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder