Bu Blogda Ara

23 Şubat 2015 Pazartesi

"Itirazım Var"



"İhtiyaçtan fazla mal, haramdır, hırsızlıktır. Altın ve gümüş, yoksullar üzerinde hegemonya kurmak için kullanılıyor. İnfak edilmiyor, müpte şirk koşuluyor. Kırkta bir diye bir şey tutturulmuş gidiyor. Komşusu açken, tok yatmamak için zengin mahallerine taşınanlar; peki sokaktaki açtan, yoksuldan haberiniz var mı? Bu dinin klasik fıkıh anlayışı, yeryüzünün sokaklarında aç gezen bir milyar insan için ne diyor? O fıkıh, Ömer'i vuranların, Ebu Zer'i çöle gömenlerin, Ali'yi hançerleyenlerin, Hüseyin'i susuz bırakanların, Medine'yi yağmalayarak dokuz yüz sahabe kadına tecavüz edenlerin ve Kabe'yi mancınıkla ateşe verenlerin fıkıhıdır. O fıkıhtan bir şey çıkmaz. O, zenginlerin, kodamanların, cariye ve köle sahibi olma peşine düşmüşlerin fıkıhıdır. Sultanların, harem ağalarının, zindandan İmam-ı Azam'ın kırbaçtan morarmış cesedini çıkranların, kırkta bircilerin fıkıhıdır. Zaman, ayağa kalkmak zamanıdır. Ebu Zer Kifari'nin dediği gibi: Geceyi aç geçiripte kılıcına davranmayanın aklından şüphe ederim!.. "



"Itirazım Var" filmi hakkında bilgi Google'da mevcut; Onur Ünlü (senaryo,yönetmen), Serkan Keskin(oyuncu) ve emeği geçen herkesin olduğu gibi. Bunlara burada yer vermememin nedeni kopyala-yapıştır eylemini yapmamak.
Bu filmi izlediğimde onu yeniden izlemek için sabırsızlandığımı fark ettim. Kahkahalarla güldüm, içimi sızlatan gözyaşlarım döküldü, insana dair umut olsun diye diledim. 
Diyelim ki bu film  Hollywood'da Çekildi ve başrolde ünlü bir aktör oynadı, senaryo ve oyuncu onu uzun süre gösterimde bırakırdı. Övgüler ve hasilat tavan bulurdu. 
Kıyaslama yapmıyorum, lakin beni isyan ettiren bu fikre de dayanamıyorum.
Isterdim ki önyargısız, yüreğinizle,  saf insan kimliğinizle "Itirazım Var" filmini izleyin... 

....
"Süpermen karakteri:
–Keşke bütün imamlar senin gibi olsa kimse günah işlemezdi.

Hocanın cevabı: 
- Günahla irtibatı kesilen adam kemale eremez. Toplum içindeki statümüzden önce hepimiz insanız. Birinin din adamı olması sadece onun bilinçlenmesine sebebiyet verir. Onu günahsız bir kul yapmaz... " 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder