Bu Blogda Ara

28 Mart 2015 Cumartesi

Aşk'ı anlatabilsem

Bu muhteşem his hakkında bir kez daha yazmalıydım. Kimbilir, belki onu tarif eden o doğru kelimeyi bulurum umuduyla...

İhtişamlı  yalnızlık, seçilmişlik, derinlik sarhoşluğu, vurgun; iki kişilik bir dünya:  Aşk. 
Koşulları,  eksi ve artıları, kanunları yok. O tüm bunların ötesinde, kalpten kalbe mucizelerin fısıltısı.  Beklenen, beklenmedik, mütevazi, sade, utangaç, cesur, sabırlı.
Sadece Yüreğin şarkısıyla uyanan Ruh'a ekilen paha biçilmez bir tohum:  Aşk.
Gösterişsiz, hazırlıksız, suflörsüz, kopyasız, zamansız, mekânsız, hislerin benzersizidir  Aşk. Güzel kelimeler onu anlatmakta yetersiz kalır. O, anlatılmazın hissiyatta şelale misali çağlaması. Sarmaşık iki ruhun tek yürekte, düşünceler seslendirilmeden  buluşması; Sonsuz Aşk.

Sıradan bir yazı yazmayı düşledim, gramer hataları olmayan, kısa cümlelerle. Anlatıcının akıcı konuşması gibi, renkli, canlı ve sürükleyici bir yazı hayal ettim.  Aşk dilinde okuduklarımı tercüme edip kelimelere dökmek istedim.  Kalbi büyüten o hissi, gündelik hayatın küçük sıkıntılarının, sebepsiz kargaşaların, şeytani kışkırtmaların, maddi kaygının, hırsların önemsizliğini  açığa vuran o hissin herkese bulaşmasını diledim.  Aşk ateşinin kıvılcımlarıyla tüm kainat tutuşsun diye dua ettim. Karanlık tarafın esir ruhları için Aşk diledim.   Gülümsemek ve gülümsetmek, Mutluluğun görünmezliğini sonlandırmak, herkesi onunla barıştırmak için, ruhumdaki Aşk ile dua ettim.  

Ne sevgi kelimelerine sığar, ne de armağanlar ister.  Kendini gerçek aşıklar(d)a belli eder. Ne öğrenilir ne de yaşanmışlıklardan örnek alınır. Bir tek Mecnun, bir tek Leyla var. 
Ne etkilenmedir ne de bedensel arzuların tutkulu özlemi. İhtiyaç değil, an be an yaşanmasıdır.  Aşk geldiyse, mucizevi  tohum filizlenip tüm ruhu sarıp sarmaladıysa işte o vakit sihirli bir boyutun farkındalığına varılır.  Hayat aynı olsa da farklı olan sizsiniz.  Hayat, aynı kalır , onu olduğu yerde bırakan, sizsiniz.  

Aşk, narin ve aynı anda güçlü. Kararlı ve umutlu.  Adil ve vicdanlı. Merhametine ne acıma karışır ne de kudret. İki ruhun çarpışmasıdır Aşk.
Varlıklı olmak Aşk'ı doludizgin yaşamanın göstergesi değil. Fakirliğin nimeti Aşk değil. Aşkın parayla pulla işi yok, olsa olsa haz ve sefahat veya yokluktur yaşanan.  
Ah, Aşk'ı anlatabilsem...

Aşk'ı gerçekten yazabilmeyi çok istedim. Denedim.


eylül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder