Bu Blogda Ara

29 Mart 2015 Pazar

Gerçekler korkutur mu

"Beş kardeş" dizisinin yayınına ara verilmesine üzüldüm. Sebebini(açıklanmasa da), biliyorum elbette: tek bir kare.
Buna benzer nedenden dolayı Leyla ile Mecnun dizisi bitirildi, daha sonra "Ben de özledim".

Bu gibi icraatlar sergileyen zihniyetlerin rahatsızlığını hiç kimse ve hiçbir şey gideremez. Maalesef ...
Aslında onların rahatsızlığı gerçekler, doğru ve anlamlı sözler, şarkılar, hikayeler, diziler, filmler, vs.


"Leyla ile Mecnun" dizisinden bu sahnedeki göndermeyi hatırlatmak istedim:





Ve 16 Ton hikayesi: 16 Ton (Sixteen Tons) Merle Travis tarafından 1947 yılında çıkarılan albümde yer alan madenciler için söylenmiş üç şarkıdan bir tanesi. O dönemde FBI tarafından radyolara “bu adamın şarkılarını çalmayın” uyarıları yapılan yasak bir şarkı.



Maden işçileri için yazılmış Şarkıyı bir de Frankie Laine'dan dinleyelim:


Onaltı ton

Bazı insanlar der ki, insan çamurdan yapılmıştır.
Zavallı adamcağız kas ve kandan yapılmıştır,
Kas ve kan ve deri ve kemikler,
Zayıf bir zihin ve kuvvetli bir sırt.

Onaltı ton yüklersin, eline ne geçer.
Daha da yaşlanıp daha da borca batarsın.
Aziz Peter beni çağırma çünkü gidemem,
Ruhum şirkete zimmetli
Güneşin ışıldamadığı bir sabah doğdum,
Küreğimi alıp madene doğru yürüdüm,
9 numara kömürden onaltı ton yükledim
Ve patron da dedi ki "vay be".
Onaltı ton yüklersin, eline ne geçer,
Daha da yaşlanıp daha da borca batarsın.
Aziz Peter beni çağırma çünkü gidemem
Ruhum şirkete zimmetli.
Bir sabah doğmuştum, hafif yağmur yağıyordu,
Dövüşmek ve bela benim göbek adımdır,
Bambu çalılığında bir anne aslan tarafından yetiştirildim,
Hiç bir cırtlak sesli kadın beni hizaya sokamaz.
Onaltı ton yüklersin, eline ne geçer,
Daha da yaşlanıp daha da borca batarsın.
Aziz Peter beni çağırma çünkü gidemem,
Ruhum şirkete zimmetli.
Eğer beni karşıdan gelirken görürsen kenara çekil,
Bir çok adam çekilmedi, bir çok adam öldü.
Bir yumruğum demirden, öbürü çelikten,
Eğer sağdaki halledemezse,
Soldaki halleder.
Onaltı ton yüklersin, eline ne geçer,
Daha da yaşlanıp daha da borca batarsın.
Aziz Peter beni çağırma çünkü gidemem,
Ruhum  şirkete zimmetli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder