Bu Blogda Ara

30 Ocak 2011 Pazar

Portakallı kuru pasta

Kış mevsiminin benim için vazgeçilmezleri arasında: ıhlamur ve portakal kokusu. Bazı günler bıkmadan usanmadan, internette harıl harıl portakallı tarifler ararken buluyorum kendimi. Kurabiyeler, tatlılar, pastalar, kekler... Portakallı mufinler tarif defterimin en sık açılan sayfasında; onları her pişirdiğimde ufak tefek süslemeler ile daha da güzelleştiriyorum. Bir de işin şu tarafı var: bulduğum birçok tarifi defalarca okusam da yapılacak listeme ekleyemiyorum, işte bu zor geliyor...

Dün dolabın içinde bulduklarımla ne yapabilirim diye baktım, vaktim bol, fikrim yoktu. Eski yemek kitabımda gördüğüm bu tarif düştü aklıma. Hatırlamıyorum sayısını, çok kez okuyup geçmişimdir onu, hep ertelemişim, nedense. Kısmet bugünmüş deyip kolları sıvadım ve sonuçtan çok ama çok memnun kaldım.
Bu tarifin sırrı zamandır(benden bukadar ipucu).

Portakallı kuru pasta

2 yumurta

1 1/4 bardak şeker

3/4 bardak soğuk su

1 1/2 bardak un

1 kabartma tozu

üstüne:

1 1/2 bardak küçük doğranmış portakal

ve üstüne krema:

3/4 bardak hindistan cevizi rendesi

1 yumurta

2 yemek kaşığı tereyağı(margarin)

1/2 bardak şeker

vanilya

Yapılışı:
Yumurtalar ve şeker çırpılır, su eklenerek karıştırılır. Kabartma tozu ile birlikte elenmiş un eklenir. Elde edilen karışım dikdörtgen, yağlanmış bir fırın kabına dökülür ve 200 derece ısıtılmış fırında 20 dakika pişirilir.
Doğranıp sügeçte bekletilen portakal(fazla suyun akması için) kekin üzerine yayılır.
Bu arada üst krema için belirtilen malzemeler bir sos tenceresinde karıştırılarak ısıtılır. Bu sos hafif ateşte pişmeli ancak çok kaynatılmamalı. Sosu portakalların üzerine yayarak keki tekrar aynı ısıdaki fırına verip üstü renkleninceye kadar birkaç dakika daha pişirmeli.
Soğuyan pasta kare dilimlere kesilir. Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder