Bu Blogda Ara

21 Aralık 2014 Pazar

Kurabiye, Elmalı Ştrudel, Ekmek


Kurabiye


Un
190 gr tereyağı
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
kabartma tozu (veya  amonyak sodası)
vanilya

Tarif defterimi karıştırırken gözüme ilişti, hemen yapmak istedim. Aslında adım adım çekilmeliydi yapılışının fotoğrafları.  Belki bir sonraki sefer.
Bu tür tatlı yiyecekleri pek pişirmem fakat birden yapmak için dayanılmaz stek duydum.  Zahmetli değil, hatta eğlenceli, sadece biraz vakit alıyor.
Yapılışına gelince:
Önce yumurtalar şeker ile karıştırılır. Pudra şekeri kullanmamın sebebi daha kolay erimesi. 
Ardından yağ, kabartma tozu karıştırıp elediğim un ve vanilya(ben limon kabuğu rendesi) ekledim.
Hamur yoğurulur; unun miktarını "el" kararı kullandığım için  yazmadım. Ne vıcık vıcık ne de aşırı sert kıvam olmamalı.
Kurabiye şekillendirici uç yardımı ile  pişirme kağıdı üstünde 175 dereceye ısıtılmış fırında pişmeye bıraktım.


Ekmek




Ekmek denemelerine devam ediyorum.  Tarif aynı, pişirmede değişiklik yaptım. Ekmek kalıbını ızgara teline yerleştirip altına  fırın tepsisini koyuyorum.
Kabarıp pişmeye hazır olduğunda fırın tepsisine bir miktar kaynar su döküyorum, ekmeği koyduğum kalıbı da ızgaranın üstüne bırakıyorum. Turboyu açmadan
190-200 derede üstü ve altı kızarana kadar pişiyor. Sonra kalıbından çıkarıp  tel üzerinde soğumaya bırakıyorum.
Tarifi hatırlatmak adına;
3 su bardağı un(elenmiş)
1 su bardağı ılık su(süt)
1 çabuk maya
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 silme yemek kaşığı şeker
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
Un, tuz, şeker ve maya karıştırılır(undan biraz ayırın, yoğurmak için). Ilık su ve zeytinyağı eklenerek elastik hamur elde edilir. Yoğurma kabı hafif yağlanır ve hamur onun içinde bir, bir buçuk
saat kabarmaya bırakılır. Süre sonunda istenen şekil verilerek kalıba yerleştirilir ve üzerine un serpiştirilir. Çiçek ekmek yapmak için hamurdan bezeler koparılıp yuvarlanır ve aralıklarla tepsi
veya kalıba konulur. Kabardıkça bitişecekler. Ya da baton kek kalıbında pişirilir(öyle kalıpta bu ölçü ile iki ekmek çıkar) Üstü nemli bez ile örtülüp yine kabarmaya bırakılır(30-40 dk)
Pişirme faslı yukarıda yazdığım gibi.

Böreklik yufka ile Elmalı Ştrudel



Yufka,
tereyağı
birkaç elma, şeker, tarçın
Üstüne:
yumurta
pudra şekeri

Elmaların kabuğu soyulur, rendelenip suyu sıkılır.  Birkaç kaşık şeker, tarçın ve arzuya göre ceviz içi elmalara karıştırılır.
Her yufka ayrı ayrı hazırlanır. Bu yüzden önce gazete yaprağı açılır, üzerine yufka yerleştirilip önce erimiş tereyağı, sonra
elma harcı gezdirilir. Gazetenin yardımı ile gevşek rulo yapılır. Geri kalan yufkalar aynı şekilde sarılıp fırın tepsisine yerleştirilir.
Yufkaların üstüne çırpılmış yumurta, tereyağı fırça yardımı ile sürülür. 
Fırından alıp üzerine bol pudra şekeri serpiştirilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder