Bu Blogda Ara

6 Mart 2018 Salı

Ben, insan




Ben, İnsan


Ailemin büyükleri dinine bağlı insanlardı, Allah topraklarını bol etsin.  Mustafa Kemal Atatürk, o neslin, sonra annem ve babamın, benim kahramanım oldu, çünkü  insana inanan, tertemiz,  onurlu, vatan tutkunu biri.  
Atatürk hakkında miş'li, mış'lı  yazmak hiç bir zaman içimden gelmedi ve siyasetin hiçbir tarafından bakmadım ona. 
Atatürk, methiyelerle yüceltilen bir Lider olmadı.  Vatan, millet sevgisiyle atan yüreği, hümanist, adaletli, dürüst kişiliği ile bir halkın kahramanı, bir çok halkın aydınlık umudu oldu.   Şu güzelim memleketin her ferdinin halini paylaşabileceği birisi oldu. Kim  ne kadar karalamaya çalışsa onu, daima şeffaf,  daima kusursuz, lekesiz  kalır.  Büyüklüğü çağını aşan kişiliğindendir.

Bir çok kez demişimdir: siyaset pis, can alan  bir çukur diye. Maalesef, kötünün de kötüsü var. 
Siyaset hakkındaki anlayışıma gelince; halka hizmet adına siyaset yapılmalı. 
Karalamadan, bölmeden, mertçe, gereğinde kendi hakkından feragat  ederek yapılmalı.
Halk sözcüğü anlamını yitirmeden -halk: herkesin yer aldığı toplum; yaşından, renginden, dilinden, ırkından, dininden dolayı ayırım yapılmayan insan topluluğu-  yapılmalı siyaset.  Bu bir sol anlayış değil, ki ne yazık, empoze edilendir. Bu bir insanca yaşama hakkına sahip çıkma, Adalettir.  

Yüzyıllardır hayali kurulan bir düzenin kurucusu oldu Mustafa Kemal Atatürk.
Gözardı edildi. Sermaye ve akabinde Güç gerekliydi.  İtaat edenler gerekliydi. Bu sebeple Atatürk, ölmeliydi...  Ölümünden onlarca yıl sonra da defalarca, defalarca ölmeliydi. 

Sonra... Din bayrağı altında siyaset mübah edildi. Yazıklar olsun.  Bizim dinimiz bu mu?..
İnsanı yücelten, aklına, hakkına saygı duymaya çağıran, şefkatli, çağın ötesini öngören dinimizi bu hale getiren kim?.. 
Aklı başında olanlar cevap versin isterim: kim?..

Annem, babam; dualarınızla beni şerden sakındığınız için. Dedem; ramazan ayında  cami minaresinde yanan iftar ışıklarını beklememi benden istediğin için,  size minnettarım.  Anneannem; çocukluğumun bayramlarını diktiğin kadifeden keselerinle unutulmaz kıldığın için, teşekkür ederim. 

Ben, basitçe, insanım. Aklım, fikrim, mantığım ile  insanca yaşamak istiyorum.  Edep sınırlarımla oynanmadan yaşamak istiyorum.  Nezaketim sınanmadan.
Siyasetin oyuncağı olmak kaderim olmadan. Kullanılmadan. Sınıflandırılmadan.
Ben, mal değilim. Yüreğim var.  


eylül









1 yorum:

  1. Ne kadar güzel yazmışsınız, okurken kendi ailemi, dedemi, ninemi hatırladım, onların bana kattığı değerleri. İstediğimiz sadece onurlu ve insanca bir yaşam ! Oysa başka şeyler istemeyi düşünmeliydik ama tek istek insanca yaşam !..

    YanıtlaSil