Bu Blogda Ara

11 Nisan 2013 Perşembe

Hayat Dersi

Evden uzakta olmanın hem iyi hem kötü yanları var.  Yatılı okulun disiplini baba evini aratır lakin insana kattıkları göz ardı edilmemeli.  Özellikle  hayata karşı dik  durmayı öğretir insana, zor yoldan da olsa.  Üstelik ergenliğin isyankar döneminde böyle bir "zoraki"  tekbaşınalığın paha biçilmez değerde olduğu(istisnalar olsa bile)   inkar edilemez.  Üniversite yıllarına yumuşak bir geçiş olur yatılı okul, ne de olsa "pişmiş" sayılırsın, evden gelen harçlığın ardını düşünmene de gerek yok,  ayaklarının  üstünde nasılsa durmayı öğrenmişsin, oh, var keyfine özgürlüğün... diyeceğim, fakat pek de öyle sanıldığı gibi değil, kısaca  bu konuda genelleme yapmak doğru değil.
Yatılı okumanın bir nimetine rastlamadığımı hatırlıyorum, bilakis oldukça zordu.  Ev-okul arası bir trafikten başka bir etkinliğim de olmadı, istemediğimden değil,  kaynaklarım yüzünden.  Yok, üzülmedim, komplekslere de düşmedim, nerede ve neden olduğumun farkındaydım.
Bir kez okulu kırdığımı hatırlıyorum, kırmak sayılırsa. Sınıftaki tüm kızlarla birlikte fizik dersine girmedik, sebebi neydi, anımsayamadım.  Sonuç mu? Erkek öğrenciler bir  sonraki dersten muaf edildiler, yani öğretmenimiz  durumu böylece eşitlemiş oldu. Oldukça ağır ders programım olduğundan iki-üç haftada bir ancak haftasonu için baba  evine gidebiliyordum.  O zamanların en güzel tarafı o haftasonlarıydı diyebilirim.  Ne kadar kirli çamaşır varsa valize doldurup götürürdüm,  bir sorumluluk düşerdi  sırtımdan.  Yarı tok gezdiğim günlerin acısını çıkarırcasına sofraya otururdum ve eğer iyi bir film varsa, sinemaya giderdim.  Dönüşte valizimde yıkanıp ütülenmiş
giysilerim, birkaç ev yapımı konserve ve lezzetli çörekler, cebimde harçlık olurdu, her defasında.  Ne tasasız yıllarmış...  Her güzel şey gibi son buldular.

Hayatı öğrenmek mümkün mü, bilmiyorum. Bunu başaran var mı?  Olduğunu sanmıyorum. Bildiğim bir şey varsa, hayat hiç ummadığınız bir an insana çalım atabildiği  gerçeğidir...  Yani, çok da güvenmemeli kendine, ne olacağı bilinmez.   Hayattan öğrendiklerime gelince; dersleri acı verici ve acıyı dindirmenin tek ilacı insanın  yüreğinde olduğu...

eylül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder