Travmanın anlamı yaralanma, TDK ‘da karalandığı gibi: sarsılma. Ben yaralanma olarak kabul etmişimdir, herneyse sözlükle tartışacak halim yok. Kısaca, travma bedensel olduğu gibi psikolojik olarak da gayet ciddi sonuçlar doğurur. Lafı güdüp getirmem gereken yere vardık sanırım, uzatmamak lazım. Diyeceğim şu ki siyasilerin çok ama çok çirkin dili travmaya sebep. Akla zarar yalana, iftiraya, galiz küfre varan açıklamalara başvuran siyaset yapıcıların derdi sadece iktidar, makam, para, güç. Peki, ya bu gibi siyasi teröre maruz kalan insan? Sırf aile boyu sefahat, hükmetme egolarını tatmin için insana işkence travmaların travması değil mi?
Kabul etmiyorum böyle bir siyaseti. Halkı umursamayan, yolunacak tavuk, kurbanlık hayvan yerine koyan, aşağılayan birileri insan olmanın mertebesine varamadıklarına kaniyim. İnsan bu kadar inançsız, bu kadar akılsız, yüreksiz ve vicdansız olabilir mi?.. Gündeme bakıp kaçıyorum, dönüp tekrar bakıyorum: olabilirmiş.
Siyaset topluma hizmet için yapılır, oturup hükmetmek için değil.
eylül
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder