Bu Blogda Ara

19 Mayıs 2024 Pazar

Monolog

 Şöyle bir düşündüm: 

-"Zaman" kelimesinin geçtiği cümle sayısı ne kadar çok... -diye. 
Sonra aklıma gelenleri sıralamak istedim: 
-"Zamanım yetmedi, yoksa..."gibi, "Zamanım olsaydı...", Üstünden çok zaman geçti...", "Zamanı değil...", "Zamansız gitti...", "Zaman aşımına uğradı...", "Şimdiki zaman...", "Zamanın var mı?"... falan, filan... 
-Çok örnek vardır muhakkak, Zaman ile alakalı, benim aklıma hemen yukarıdakiler gelmiş idi, bir yandan da uzatmak istemedim açıkçası. Aynı kelimeyi tekrar tekrar yazmak çok da hoş bir tat bırakmıyor(?!). Herneyse. 
Düşüncelerin birinden ötekine hoplayıp geçerken zihnimin eleğine takılıp kalanlara bir göz atayım dedim. Zaman ayırıp, yaptım. Yalnız şu karmakarışık yumağı çözüp ucunu bulmak epey uzun sürecek anlaşılan. Eh, nasılsa zamanım var, son nefese kadar... 
Bir yandan Mythos dinlerken, diğer yandan aklıma düşen kelimeleri sıralamaya koyulduğumda gün epeydir yol almış diye fark ettim. Allahım, ne kadar çok şey yapabiliyorum! diye delice çığlık atasım geldi. Komik, evet, gözlerimden yaş getirecek kadar komik. Bir dakika! Yanılmış olabilirim, içimdeki sıkıntının nedenini çözemiyorum. Sanırım playlist'i değiştirmeliyim. Aha, işte teşebbüste bulunacağım eylemin getirdiği bir başka düşünce: 
-İnsanın ruhu nasıl da etkilenebiliyor... 
Başımı şöyle bir iki yana çevirip salladım: 
-Girme bu konuya, çoook derin, kolay kolay çıkamazsın içinden...-diye. 
-Olsun -içimdeki tutunduğum en gerçek his ile gülümsedim, Aşk ile... 
Yine de konuya dönmeliyim, şimdilik. Zaman demiştim. 
Hiç düşündünüz mü? 
Zamanınız sadece size ait olduğunu? 
Öğretileri, yaşanmışlıkları(başka hayatların tecrübesi) bir yana bırakıp Zaman'ı (nefes alma aralığınız) sadece kendiniz için yaşamayı denediniz mi? Bu bencillik değil, ki eğer bu şekilde düşünmüş olduysanız ruhunuzun derin denizine henüz açılmamışsınız olduğunuzu ifade eder. Zamanınız sadece size ve sizin olanlara ait. Düşünün; "nelere sahipsiniz?".. 
Sessiz kaldıysanız, asla Zaman'ı suçlamayın-çünkü- sessizliğie son vermeye zaman var. 
Issız kaldıysanız, durup, durulup, kendinizi bulmaya son nefese kadar zamanınız var. 
Başkalarını anlamak için hep zamanınız var, yeter ki aynadaki yüz sadece sizinki olmasın... 
Kesinlikle playlist'i değiştirmeliyim. 

eylül 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder